3er.- L’Ajuntament ha aplicat criteris objectius a l’hora de motivar i justificar la conveniència del canvi de classificació de sòl al sector de la Torre Negra, de tal manera que el mateix Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha declarat que no podia prosperar la pretensió del promotor de la queixa a classificar aquell sòl com a urbanitzable.
4rt.- En cap cas les pràctiques municipals poden causar indefensió als propietaris del sector, en consideració als següents fets:
a) Tota modificació de Pla General comporta el corresponent tràmit d’informació pública, a la que han comparegut i formulat totes les al·legacions que han estimat convenients.
b) En concret, pel què fa a la modificació del sector de la Torre Negra, aquest Consistori va enviar una carta a cadascun dels propietaris, en data 20 de Febrer del 2003, oferint-los la possibilitat d’una permuta entre finques situades dins l’àmbit de la Torre Negra, per sostre edificable d’ús residencial en altres àmbits de Sant Cugat del Vallès (annex 2). Només dos dels propietaris del sector de la Torre Negra es van acollir a la proposta municipal. Adjuntem convenis (annexos 3 i 4).
c) Els propietaris han utilitzat el seu dret legítim a recórrer els acords municipals davant del òrgans competents i a defensar legítimament els seus interessos, com també ha fet aquesta corporació municipal.
5è.- La pretesa intenció de l’Ajuntament de retardar la tramitació és una apreciació subjectiva, fonamentada en la informació facilitada pel promotor, atès que aquest Ajuntament s’ha limitat a defensar davant els Tribunals la seva postura de forma legítima, sense que sigui imputable a l’Ajuntament el temps que ha necessitat l’Administració de Justícia per a resoldre els procediments judicials.
6è.- Resulta insòlita la competència d’aquesta Sindicatura per a pronunciar-se sobre la responsabilitat patrimonial d’una corporació local. Tal vegada, cal tenir present que totes les vegades que els promotors han plantejat davant els Tribunals l’existència d’un perjudici patrimonial indemnitzable ha estat rebutjada. Ni la normativa urbanística vigent a Catalunya reconeix dret a indemnitzar les expectatives urbanístiques ni cap sentència judicial ha reconegut aquest dret a la propietat, pel que l’apreciació d’aquesta Sindicatura està del tot fora de lloc i causa un notable prejudici a una Corporació municipal que només intenta defensar l’interés general i ho fa ajustant-se a la llei com no podria ser d’altra forma.
7é- Aquesta apreciació subjectiva de la Sindicatura que ha estat reproduïda a l’abast als mitjans de comunicació, posa en una situació compromesa a aquest ajuntament que, a les notables pressions que pateix per la seva determinació en favor de la preservació d’aquest espai, veu ara afegida la derivada d’un document que fa afirmacions allunyades de la realitat i recolzades en dades parcials.
En base a tots aquests arguments i tenint en compte que la negociació s’ha intentat en diverses ocasions, sense èxit, sol·licitem al Síndic que incorpori al seu informe els documents que adjuntem i els tingui en compte a l’hora de prendre la resolució definitiva.
Atentament,
Lluís Recoder i Miralles
Alcalde de Sant Cugat del Vallès
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.