AVARIA DE RÀDIO No hi ha emissió al 91.5 FM a causa d'una avaria tècnica. Podeu seguir la programació a través del web, app i Alexa.

No a la LOMCE, en tots els sentits


  • Comparteix:

marc.tolra

Marc Tolra


Publicat: el 18/jun/13
Opinió
Més Columnes de l'autor
PDF

El Ple d'aquest dilluns va viure una petició de tots els grups, tret del PPC, per retirar la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE) i la dimissió del ministre espanyol d'Educació, José Ignacio Wert.

En nom dels grups proposants, Roser Casamitjana (ICV-EUiA) declarà que hi ha un consens entre la comunitat educativa i que la LOMCE posa en perill la universalitat de l'educació. Per part del PPC, Maria Dolors Domènec assegurà que aquesta llei només vol imposar allò que ha donat bons resultats a les escoles privades i concertades.

En primer lloc, la LOMCE vol crear un problema on no n'hi ha cap, perquè a Catalunya, tret de 17 famílies, tothom ha remat en una mateixa direcció en les qüestions d'immersió lingüística. Aquesta és la garantia que el català no sigui una llengua marginal, perquè assegura l'aprenentatge de la llengua catalana a tothom. No és discutible, doncs, que sense l'educació, molts infants de localitats catalanes majoritàriament castellanoparlants no sabrien català. A més, el model actual també blinda el bilingüisme. Perquè tot catalanoparlant sap espanyol, però, i a la inversa?

D'altra banda, la LOMCE no es pot aprovar sense consens. El ministre no pot dir que en té quan no ha estat pactada ni amb l'oposició i ha tingut grans repercussions socials al carrer. Alhora, seria bo que govern i oposició elaboressin una Llei d'Educació plegats, per així no haver de canviar el sistema cada vuit anys. Un bon exemple seria la LEC, que va ser aprovada pel Govern d'Entesa i CiU, aleshores a l'oposició.

La regidora del PPC, Maria Dolors Domènec, també va defensar la possibilitat de segregar els alumnes per raó de sexe. Aquest fet ens retornaria a l'Espanya de mitjans del segle passat. La societat està formada per homes i per dones. Els dos sexes hauran de treballar junts en el camp laboral en un futur. Per tant, si a l'escola s'educa per a un futur prometedor, per què volen teixir un futur que no és?

Domènec també argumenta la LOMCE amb l'explicació que es vol implantar el model d'escola privada concertada, que ha donat molts rèdits acadèmics. A Sant Cugat, tenim la peculiaritat que hi ha moltes escoles privades en què el català té un paper, gairebé, de segona llengua estrangera (no s'ha de confondre entre aprendre anglès i menysprear una de les llengües oficials del país) o els alumnes van amb uniformes diferenciats entre nens i nenes, entre nois i noies.

Des d'aquestes ratlles, vull manifestar que no totes les escoles privades són iguals. Però a la ciutat veig un model que no m'agrada. Que discrimina la llengua catalana, que discrimina per raó de sexe o en funció del nivell d'ingressos dels progenitors. Jo vull una escola integradora, més a prop del model públic santcugatenc, que no del seu model privat.

MARC TOLRÀ és estudiant



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.