El Servei Local de Teleassistència de la Diputació incrementa un 16% els usuaris a Sant Cugat


  • Comparteix:

El servei està destinat, entre altres, a la gent gran / Foto: Diputació

El servei està destinat, entre altres, a la gent gran / Foto: Diputació

El Servei Local de Teleassistència va tenir l'any passat a Sant Cugat 1.616 usuaris, un 16% més que el 2016, quan se'n van comptar 1.389. Són dades facilitades per la Diputació de Barcelona, que gestiona aquest servei que dóna cobertura a més de 80.000 persones a la demarcació, un 10% més que l'any anterior. L'administració supramunicipal manté l'objectiu que aquesta ajuda atengui més de 100.000 usuaris el 2020.

La Diputació atribueix el creixement a la implantació d'un model de teleassistència 'centrat en la persona', que permet establir la tipologia de prestació de servei que necessita cada usuari en funció del seu perfil, riscos i hàbits. L'atenció, de fet, s'intensifica en casos de persones en situació de vulnerabilitat, amb més trucades de seguiment o visites presencials.

El Servei Local de Teleassistència, que es pot sol·licitar a l'Oficina d'Atenció Ciutadana, ofereix atenció immediata davant de situacions de crisi, caigudes o emergències. A més, el programa aporta serveis complementaris com unitats mòbils, dispositius de seguretat i recursos adaptats a les necessitats especials com ara la discapacitat auditiva.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.