L'Assemblea de la Bici de Sant Cugat proposa ampliar els espais per a bicicletes i vianants

L'objectiu és fomentar la bicicleta com a mitjà de transport de cara al desconfinament


  • Comparteix:

L'Assemblea de la Bici demana redistribuir l'espai viari / Foto: Cugat Mèdia

L'Assemblea de la Bici demana redistribuir l'espai viari / Foto: Cugat Mèdia

Ampliar l'espai destinat a les bicicletes i als vianants i formar patrulles ciclistes de Policia Local són algunes de les actuacions proposades per l'Assemblea de la Bici de Sant Cugat per afrontar el desconfinament, garantir les distàncies mínimes de seguretat entre persones i promoure la bicicleta com a mitjà de transport. L'assemblea ha presentat, aquest dilluns, les seves propostes 'tàctiques' a l'Ajuntament, que tenen l'objectiu de reduir l'ús del transport motoritzat i evitar, quan la desescalada arribi al final, un 'possible col·lapse en la mobilitat i les seves conseqüències', tant ambientals com de salut. Des de l'Assemblea de la Bici esperen que el consistori adopti aquestes mesures abans que es normalitzi la situació excepcional causada per la Covid-19.

El paquet de mesures que l'Assemblea de la Bici de Sant Cugat ha presentat a l'Ajuntament inclou la proposta de redistribuir l'espai viari i ampliar els espais que utilitzen bicicletes i vianants per garantir la distància mínima entre les persones, una de les mesures de seguretat per evitar el contagi de coronavirus.

Com ha explicat Ernest Vidal, portaveu de l'Assemblea de la Bici, la idea és que l'equip de govern autoritzi 'canvis tàctics' a la ciutat de manera provisional i que, amb pintura i cons, ciclistes i vianants disposin de més espai. Aquestes actuacions, a més, podria ajudar que la gent que no va en bicicleta es plantegi utilitzar-la. Les solucions proposades van adreçades a les persones que no la consideren un mitjà de transport per desplaçar-se perquè ho considera 'insegur o li fa por el trànsit'.

L'Assemblea de la Bici s'ha reunit en els darrers dies per trobar solucions 'senzilles i ràpides', posar 'les coses fàcils' per tenir 'un altre Sant Cugat' en una setmana. Vidal ha posat d'exemple les accions dutes a terme a Barcelona i altres ciutats europees que, amb pintura i cons, treuen espai als cotxes per cedir-lo a bicicletes i vianants ampliant les voreres.

Més propostes
L'Assemblea de la Bici de Sant Cugat també demana al consistori que aprovi una ordenança de la bicicleta que la defensi i l'empari jurídicament. Consideren que aquesta acció és 'fonamental' per promoure l'ús de la bicicleta com a mitjà de transport.

Proposen, a més, que es redueixi la velocitat a tota la ciutat a 30 quilòmetres per hora, ja que, 'amb la baixada de trànsit, alguns vehicles circulen a més velocitat de la permesa'. Finalment, l'assemblea vol que es formin patrulles ciclistes per 'proporcionar proximitat' dels cossos policials a la població.


Ernest Vidal

Aquestes solucions que proposem no són pel ciclista que s'està movent actualment en bicicleta, però sí per la gent que encara no s'ha plantejat anar en bicicleta a la feina perquè ho considera insegur o li fa por el trànsit. Hauríem de pacificar Sant Cugat, fer-ho més atractiu per a la bicicletes i amb percepció de més seguretat.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.