Consells per triar activitat extraescolar

Escollir l'activitat conjuntament amb l'infant, diversificar i no sobrecarregar-los, algunes de les claus per triar extraescolars


  • Comparteix:

Amb la tornada a l'escola, moltes famílies es plantegen quines activitats extraescolar són millors per al desenvolupament de l'infant. Tot i que aquest curs és atípic per la situació de pandèmia i les restriccions que implica, l'experiència dels casals serveix com a punt de partida per organitzar l'agenda dels més petits, també fora de l'horari escolar. Algunes de les claus, segons ha explicat a Cugat Mèdia el coordinador general d'extraescolars de Paidos, Ernest Miramunt, són fer partícip l'infant de la tria, fer diverses activitats i no especialitzar-se, principalment en edats prematures, i no sobrecarregar-lo.

En les activitats extraescolars no es podrà complir el previst pel departament d'Educació en el pla de reobertura dels centres, mantenint grups de convivència estables, per això s'hauran d'adaptar les activitats, espais i ràtios a les mesures de seguretat per evitar la propagació del virus. Principalment, l'obligatorietat de la distància de seguretat i de l'ús de la mascareta. Miramunt confia en la resiliència dels nens i nenes, també basant-se en com ha anat l'estiu.


  • Fer partícip l'infant de l'elecció de l'extraescolar. Tot i que l'adult ha de poder influenciar, hem de prioritzar les seves inquietuds.
  • Mai s'han de fer en clau d'inversió de futur, sinó per ajudar-lo a ser feliç i col·laborar en el seu desenvolupament global.
  • No hi ha cap edat indicada per començar les Extraescolars. El que sí que és veritat, és que els nens i nenes d'infantil, on estan millor és en el seu entorn de seguretat.
  • No sobrecarregar l'infant d'activitats. Tot i que recomanen que es facin com a màxim 2-3 activitats extraescolars, dependrà de l'infant.
  • L'infant quan acaba les extraescolars ha de tenir ganes de seguir jugant encara, no ha d'acabar derrotat de les extraescolars. Ha de tenir estona per gestionar-se el seu temps. No volem ni infants estressats ni robots programats.
  • Evitar l'especialització en edats prematures i prioritzar la varietat i multidisciplinarietat.
  • Cada vegada som una societat més sedentària i la gran majoria d'infants es passen tot el dia a l'aula. És per això que s'haurien de prioritzar les activitats fisicoesportives, sobretot amb infants que són de joc més tranquil.
  • Procurar superar les barreres de gènere.
  • Valor del vincle amb l'entorn i l'itinerari de continuïtat.
  • Conèixer el programa de l'activitat i saber en què consisteix. Preguntar el que calgui.



  • Ernest Miramunt

    Tenim la sort que ja porten convivint amb tot això uns quants mesos, portem uns casals a les esquenes, que no sabíem com anirien i els resultats van ser molt positius. Per sort, els nens i nenes tenen una resiliència increïble.



    • Comparteix:

    OPINA

    Identifica't per comentar aquesta notícia.

    Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

    Avís important

    Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

    Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

    No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

    Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.