Les consultes a l'OMIC creixen un 30% durant l'any 2005


  • Comparteix:

L'oficina es traslladarà a principis d'abril al carrer Vallès

L'oficina es traslladarà a principis d'abril al carrer Vallès

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) es traslladarà a principis d'abril al carrer Vallès per ampliar i millorar el servei. L'OMIC ha atès 3.031ciutadans durant el 2005, xifra que suposa un increment del 33% respecte el 2004. Un 30% de les sol·licituds d'informació corresponen a qüestions relacionades amb els serveis d'Internet i telefonia.

L'oficina municipal ofereix informació i assessorament a la ciutadania per defensar els seus drets com a consumidors. L'organisme facilita un servei de mediació per solucionar problemes dels usuaris o, si s'escau, trasllada expedients a altres organismes competents.

Pel que fa les dades del 2005, l'OMIC ha atès 3.031 ciutadans, un 30% més de sol·licituds d'informació respecte el 2004. D'aquestes, 2.345 són consultes, mentre que les 686 restants són reclamacions. D'aquestes reclamacions, gairebé el 70% se solucionen mitjançant la mediació de l'OMIC, mentre que el 22% es resolen per l'arbitratge d'organismes oficials.

L'alcalde de Sant Cugat ha assegurat que l'increment d'usuaris de l'OMIC significa que és un servei de qualitat en consonància a les actuals necessitats de consum. Recoder també ha avançat que les instal·lacions de l'OMIC es traslladaran al carrer Vallès a principis d'abril.

Lluís Recoder

Considerem que hem de millorar el servei. Per aquest motiu, traslladem les instal·lacions i contractem personal.


Un 30% dels serveis que ofereix l'organisme està relacionat amb Internet i telefonia. L'electricitat i el gas comporten un 11% de les consultes i reclamacions, mentre que la compra i lloguer d'habitatges arriben al 5%.

La tècnica responsable de l'OMIC, Mercè Àlvarez, ha subratllat l'increment de consultes i reclamacions relacionades amb la telefonia i Internet.

Mercè Àlvarez

El serveis de telefonia i Internet concentren el 30% de les consultes. La majoria acaben sent reclamacions.


En l'actualitat, l'OMIC té un conveni de col·laboració amb el Servei de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona. A més, el Col·legi d'Advocats de Terrassa ofereix un servei d'assessoria judicial als usuaris de l'organisme municipal.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.