Pocs passatgers al migdia en el primer dia laborable de la nova línia R8 de Renfe


  • Comparteix:

La R8 compta amb un tren per sentit i hora

La R8 compta amb un tren per sentit i hora

La nova línia de Rodalies Renfe R8, que uneix Martorell amb Granollers passant per Sant Cugat, es posa avui a prova en el primer dia laborable de funcionament. De moment hi ha poca afluència de passatgers en una línia que ha de donar servei a uns 3.000 usuaris diaris. La nova línia que uneix el Baix Llobregat i el Vallès sense passar per Barcelona ha entrat en funcionament aquest diumenge amb poca afluència i amb normalitat.

El viatge entre Granollers Centre i Martorell dura 45 minuts, mitja hora menys del que es trigava fins ara. En el trajecte Mollet-Cerdanyola, l'estalvi de temps supera l'hora.

El director general de Transports, Ricard Font, assegura que la nova R8 és molt important per descongestionar el centre de Barcelona i millorar la resta de línies del territori.

Ricard Font

Suposa trencar la centralitat de Barcelona, la qual cosa descongestiona la ciutat i permet millorar el servei.



La nova línia ha entrat aquest diumenge en funcionament amb normalitat, però amb pocs usuaris. La prova de foc és aquest dilluns, primer dia laborable. Per comprovar el seu funcionament, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, i l'alcaldessa, Mercè Conesa, acompanyats d'altres alcaldes dels municipis on dóna servei la R8, han fet un viatge entre Martorell i Granollers. Ara, els trens passen un cop per hora. Recoder ha assegurat que en un futur augmentarà la freqüència de pas i que es treballarà per tal de connectar la R8 amb més línies.

En declaracions d'arxiu, Conesa va destacar l'estalvi de temps que suposa per als santcugatencs aquesta nova línia. Segons l'alcaldessa, és important que els usuaris apostin per aquest servei perquè això permetria millorar-ne la freqüència de trens.

Mercè Conesa

Esperem que s'incrementi la freqüència perquè hi ha demanda.



La línia R8 té estacions a Martorell, Castellbisbal, Sant Cugat, Rubí, Cerdanyola Universitat, Mollet-Sant Fost, Montmeló i Granollers Centre. En paral·lel, la línia R7, que fins ara passava per Sant Cugat, modifica el recorregut i els santcugatencs que vulguin anar ara a plaça de Catalunya amb Renfe hauran de fer dos transbordaments, un a Cerdanyola i un altre a Sant Andreu Arenal.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha minimitzat l'impacte d'aquesta modificació perquè només el 5% d'usuaris de tren de la ciutat viatjava a Barcelona en Renfe.

Lluís Recoder

Les connexions de Sant Cugat amb Barcelona són el 95% amb FGC. L'aposta que hem fet és clara. Hem apostat per la línia R8.





De la seva banda, l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) lamenta la manca d'un intercanviador a Volpelleres i a l'Hospital General que enllaci les estacions de FGC i les de Renfe per incrementar l'ús de la nova línia R8. L'entitat diu que així es deixa fora de la R8 mig milió de persones.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.