El director general de Transports, Ricard Font, assegura que la nova R8 és molt important per descongestionar el centre de Barcelona i millorar la resta de línies del territori.
Ricard Font
Suposa trencar la centralitat de Barcelona, la qual cosa descongestiona la ciutat i permet millorar el servei.
La nova línia ha entrat aquest diumenge en funcionament amb normalitat, però amb pocs usuaris. La prova de foc és aquest dilluns, primer dia laborable. Per comprovar el seu funcionament, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, i l'alcaldessa, Mercè Conesa, acompanyats d'altres alcaldes dels municipis on dóna servei la R8, han fet un viatge entre Martorell i Granollers. Ara, els trens passen un cop per hora. Recoder ha assegurat que en un futur augmentarà la freqüència de pas i que es treballarà per tal de connectar la R8 amb més línies.
En declaracions d'arxiu, Conesa va destacar l'estalvi de temps que suposa per als santcugatencs aquesta nova línia. Segons l'alcaldessa, és important que els usuaris apostin per aquest servei perquè això permetria millorar-ne la freqüència de trens.
Mercè Conesa
Esperem que s'incrementi la freqüència perquè hi ha demanda.
La línia R8 té estacions a Martorell, Castellbisbal, Sant Cugat, Rubí, Cerdanyola Universitat, Mollet-Sant Fost, Montmeló i Granollers Centre. En paral·lel, la línia R7, que fins ara passava per Sant Cugat, modifica el recorregut i els santcugatencs que vulguin anar ara a plaça de Catalunya amb Renfe hauran de fer dos transbordaments, un a Cerdanyola i un altre a Sant Andreu Arenal.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha minimitzat l'impacte d'aquesta modificació perquè només el 5% d'usuaris de tren de la ciutat viatjava a Barcelona en Renfe.
Lluís Recoder
Les connexions de Sant Cugat amb Barcelona són el 95% amb FGC. L'aposta que hem fet és clara. Hem apostat per la línia R8.
De la seva banda, l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) lamenta la manca d'un intercanviador a Volpelleres i a l'Hospital General que enllaci les estacions de FGC i les de Renfe per incrementar l'ús de la nova línia R8. L'entitat diu que així es deixa fora de la R8 mig milió de persones.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.