El PP creu que el Pla de Mobilitat no és realista econòmicament


Temes relacionats

L'alternativa a la Ronda Sud creuarà el Golf i terrenys de la Companyia de Jesús (13/feb/13)

El vianant i el transport públic, punts clau del Pla de Mobilitat (12/feb/13)

El PSC, ICV i la CUP donen suport al Pla de Mobilitat (12/feb/13)

La FAV celebra que el Pla de Mobilitat doni resposta a reivindicacions ciutadanes (12/feb/13)

Els comerciants veuen en l'ampliació de la vianantització una oportunitat (12/feb/13)


  • Comparteix:

El regidor Bruno de Salvador durant la roda de premsa

El regidor Bruno de Salvador durant la roda de premsa

El PP s'oposa a l'acord marc del Pla de Mobilitat pel seu cost econòmic, que assegura serà de 30 milions d'euros si es té en compte la vianantització, ara per ara no recollida en el pressupost presentat. Els populars són contraris a la semi-vianantització de la zona de Francesc Moragas, Quatre Cantons i de Rius i Taulet perquè s'elimina una 'artèria fonamental' per al trànsit de la ciutat. A més, critiquen part de l'alternativa a la construcció de la Ronda Sud prevista al document perquè comportarà, asseguren, expropiacions de terrenys del Club de Golf i d'altres propietats privades.

Tot i que el PP assegura que hi ha més posicions a favor que en contra del Pla de Mobilitat, que es portarà a aprovació inicial al ple de dilluns vinent, no hi donarà suport perquè considera que el pressupost pensat fins ara és massa elevat i poc concret.

Els populars s'oposen, sobretot, a la semi-vianantització de la zona dels Quatre Cantons. El regidor Bruno de Salvador ha criticat en roda de premsa el cost econòmic d'aquesta part del projecte i ha explicat que el que més els preocupa és la congestió de trànsit que es pot crear a les vies adjacents a aquest punt de la ciutat.

Bruno de Salvador

No estem d'acord amb la semi-vianantització de la zona de Francesc Moragas pel seu cost econòmic i perquè és un eix viari clau.

El PP tampoc no veu clar part del traçat alternatiu de la Ronda Sud. Tot i que aplaudeix que el pla hagi decidit allunyar-se de la serra de Collserola passant ara per darrere de l'escola Europa, Esade i per davant del Centre Borja, no aproven la continuïtat que se li dóna a aquest traçat. De Salvador ha explicat que continuar el projecte des de la Rabassada fins el passeig d'Olabarria, havent de passar per terrenys del Golf Sant Cugat i per sota de la via de FGC, és innecessari i econòmicament insostenible per les expropiacions que s'hauran d'acabar fent.

Bruno de Salvador

No pot ser que de manera indefinida els cotxes passin ara per carrers com el passeig de la Rivera, Tres Places i Safareigs...Això és una obra molt important que comporta expropiacions. Això costa diners i no és el moment.

Tot i les crítiques, el PP veu molt positiva la vianantització de l'avinguda de Cerdanyola, l'aposta pel nou sistema de transport públic i la continuïtat del carril bici.



Comenta-ho a Facebook

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.