El valor afegit del comerç de proximitat


  • Comparteix:

lluisa.espin

Lluïsa Espín


Publicat: el 13/nov/19
Opinió
Més Columnes de l'autor
PDF

És evident que estem davant un canvi d'hàbits en el consum i que les grans superfícies, la venda online i les grans marques que dominen el panorama comercial mundial són les que porten aquest canvi a les nostres vides. Però jo avui voldria parlar de com percebo aquest canvi com a emprenedora.

Alguns sabreu que col·laboro a la televisió a un magazín matinal parlant de decoració i d'ordre, i que també faig tallers d'ordre per a persones que volen ajuda a l'hora d'organitzar la seva llar de forma definitiva.

Per poder fer aquestes dues tasques m'és totalment imprescindible obtenir la col·laboració de comerços que disposin del tipus de material que necessito, tant per sortir a televisió com per fer els tallers.

Sabeu qui s'ha implicat de debò amb el meu projecte? Sabeu quines marques han apostat per mi i em cedeixen el seu material per desenvolupar la meva activitat? No diré noms perquè no pertoca, però sempre han estat els comerços de proximitat.

Darrera d'aquestes botigues hi ha persones que en el seu moment també van emprendre i saben perfectament el que costa tirar endavant un projecte professional.

Sempre hi haurà qui pensarà que jo els faig una publicitat i que els apropo a un altre públic que d'aquesta manera els coneixerà. És cert! No ens enganyem, és cert. Però tampoc es cert que jo tingui una repercussió tan gran com perquè ells obtinguin grans beneficis.

Estem davant d'una situació en la qual darrere el comerç local, darrere el comerç de proximitat hi ha persones que empatitzen amb la meva situació i confien en mi. Us asseguro que moltes d'aquestes firmes són prou importants com per dir-me que no em necessiten i que no volen entrar en aquest 'win to win', però m'han escoltat i han valorat la meva feina.

És per això que d'alguna manera voldria reivindicar el comerç de carrer, el de persona a persona, el que t'ajuda a resoldre els problemes i et dona solucions. Per que mai les màquines, ni les xifres de vendes podran substituir el tracte personal.

LLUÏSA ESPÍN és Organitzadora Professional



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.