Per això s’ha de garantir que aquesta mobilitat i la manera lliure de desplaçar-se pel centre de la ciutat, s’ha de fer d’una manera ordenada, raonable i responsable. És en aquest cas que des de l’Ajuntament s’ha de garantir aquesta convivència i seguretat a través de la implantació de mesures que ho així ho facilitin: adequant i millorant les infraestructures que afavoreixin aquesta mobilitat sostenible, a través de nous carrils bici, l’anella verda, les àrees de recàrrega de vehicles elèctrics, i afavorir el respecte en la seva utilització, com és la de no permetre l’estacionament de vehicles al bell mig d’aquestes infraestructures que obstaculitzin la lliure circulació, o prevenir la seva invasió 'puntual' d’altres vehicles no autoritzats com són les motos per avançar dins de la ciutat, posin en perill als usuaris. Aquests espais també poden ser utilitzats pels vehicles de serveis d’urgència. Entre totes i tots hem de complir i fer complir les normes que ens imposem.
Sabem i som conscients que no és fàcil, la ciutadania ho pot veure com una trava o com una dificultat, la posada en marxa de les Zones de Baixes Emissions per part de la Unió Europea hauria d’haver anat acompanyada d’una veritable política de suport per retirar vehicles contaminants. Certament que acaba de sortir una convocatòria dels famosos Fons Europeus Next Generation que va en aquesta direcció de cara als professionals i a les flotes privades i públiques dels vehicles de transport col·lectiu, però caldria arribar a la ciutadania. I els ajuntaments no tenen capacitat financera per oferir subvencions per a la compra de vehicles privats i que tampoc és la seva responsabilitat. Per tant, caldrà articular solucions imaginatives mentre el canvi de flota no pugui ser una realitat.
Tot plegat, ens ha de permetre tenir una qualitat de l’aire en una ciutat més sostenible, que ha de complementar l’esforç que està fent el govern de la ciutat d’anar substituint progressivament la flota de vehicles municipal (brigada, policia, parcs i jardins, vehicles de serveis, protecció civil, autobusos i agents de civisme) a mesura que el pressupost municipal i l’entrega de proveïdors ho permeti. A la vegada també caldrà augmentar i promoure el nombre de punts de recàrrega de vehicles, nous aparcaments dissuasoris, racionalitzar el recorregut de les línies de bus, etc... Tot en l’aposta per aquesta millora sostenible i un canvi de paradigma en la mobilitat.
PERE SOLER (PSC) és primer tinent d'alcaldia de Presidència, Economía, Hisenda, Seguretat, Serveis Urbans i Mobilitat.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.