ESCOLTA-HO
Crec en el dret a que tothom tingui accés a poder provar-ho a un cost raonable, per tant, el primer curs podria estar subvencionat en un elevat tant per cent, però a partir d'aquí haurien de ser els resultats dels alumnes els que determinessin els preus de les taxes, és a dir, un esglaonat en funció de les qualificacions obtingudes, premiant si cal amb la gratuïtat total aquells alumnes que presentessin un rendiment acadèmic a nivell d' excel·lència.
Un baix nivell de renda no ha de ser l'únic paràmetre per oferir ajuts i beques - d'estudi, transport o residència - si no van acompanyades de capacitat i dedicació.
Tot i això, sense oposar-me a la matrícula a cost real dels que o bé tenen dificultats en l'aprenentatge o els que es passen el dia en el bar de xerrameca amb els amics. Tothom té el dret de gastar els seus diners com vulgui, però no els dels altres.
L'estudi és un treball que requereix esforç, dedicació i voluntat. Les societats que volen progressar tenen el deure de promocionar-lo. Per tant, poden i han d'invertir en aquells que estan disposats i capacitats, fer-ho sense el corresponent filtratge és malbaratar uns recursos que d'altra banda són imprescindibles per a la investigació i el desenvolupament del país.
LOURDES DALMAU és economista
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.