Què hem de tenir en compte a l'hora de comprar per rebaixes?


  • Comparteix:

Rètol de rebaixes a l'aparador d'un comerç / Foto: ACN

Rètol de rebaixes a l'aparador d'un comerç / Foto: ACN

La campanya de rebaixes d'hivern dóna el tret de sortida aquest diumenge als comerços de Sant Cugat. L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) i l'Agència Catalana del Consum explica què cal tenir en compte a l'hora de comprar un producte o un servei durant el període de rebaixes.

Cal indicar el preu rebaixat
Els productes rebaixats han de mostrar el preu original, juntament amb el rebaixat, o bé el percentatge de la rebaixa. Els articles han de tenir les mateixes garanties que abans dels descomptes.

La botiga té l'obligació d'acceptar canvis?
No està obligada si el producte està en perfecte estat. Informeu-vos sempre sobre la política de canvis per evitar sorpreses. D'altra banda, si l'establiment fa un val de compra per bescanviar el producte adquirit -que és una acció voluntària per part del comerciant- durant les rebaixes, l'ha de fer pel preu realment pagat pel producte.

En cas de comprar per internet, quant temps tinc per fer els canvis?
Disposeu d'un període mínim de 14 dies per retornar la vostra compra, excepte productes personalitzats, peribles, que no es puguin reutilitzar per raons d'higiene, etc. Llegiu la informació sobre la política de canvis i davant del dubte, pregunteu.

Quins documents he de conservar?
Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, els necessitareu si heu de reclamar. També cal conservar els catàlegs i les ofertes comercials fins que hàgiu revisat la compra: són vinculants i podeu exigir-ne el compliment.

Com puc reclamar?
Feu arribar el vostre escrit de reclamació a l'establiment, de manera que us en quedi constància. Si no rebeu resposta en el termini d'un mes o bé no és satisfactòria, adreceu-vos a un organisme de consum.

Puc pagar amb targeta?
Pel que fa a les condicions de venda, l'establiment ha de mantenir els mateixos criteris que durant la resta de l'any. Si habitualment accepta targetes de crèdit, també n'ha d'acceptar en períodes de rebaixes.

Els productes rebaixats poden ser de qualitat inferior?
No, la qualitat i la garantia han de ser les que tenien a preu no rebaixat. Tampoc han de tenir defectes.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.