Una idea santcugatenca que pot valer 1.000 milions d'euros

El santcugatenc Álvaro Pintado lidera amb només 19 anys Hello, una startup que vol canviar el paradigma de l'emmagatzematge de dades


  • Comparteix:

Álvaro Pintado és el CEO de Hello / Foto: Cugat Mèdia

Álvaro Pintado és el CEO de Hello / Foto: Cugat Mèdia

'Tota persona té el desig innat de canviar el món, i jo el que vull és canviar Internet'. Amb només 17 anys, el santcugatenc Álvaro Pintado va tenir una idea: crear la infraestructura descentralitzada d'emmagatzematge de dades més gran del planeta. Dos anys més tard, aquesta idea s'ha traduït en l'startup Hello, de la qual Pintado n'és el CEO i que aquest juliol ha tancat una primera ronda d'inversió per valor de 170 mil euros. L'objectiu, però, és molt més ambiciós. 'En tres anys volem ser una startup Unicorn, que significa arribar a valdre 1.000 milions d'euros o més'. Les claus d'aquest potencial èxit passen per la Web3 i la tecnologia 'blockchain'.


Web3 i el retorn de la propietat de les dades a l'usuari

El canvi de paradigma que proposa la Web3, i de la qual beu Hello, és acabar amb el monopoli de les grans empreses tecnològiques pel que fa a l'ús de les dades a Internet. "Hem de pensar en una gran caixa on es guarda tota la informació d'Internet. Aquesta caixa està controlada per Google, Amazon i Microsoft", explica Pintado, que remarca la necessitat que l'usuari recuperi la propietat de les seves dades. "La informació és nostra, és el nostre actiu i ha d'estar sota el nostre control". En aquest sentit, aquesta evolució d'Internet permetria als usuaris vendre les seves dades a canvi d'una compensació econòmica, ja que ells en serien els propietaris.

D'una gran caixa a milers de petites

Però, on es guardarien totes aquestes dades? Aquí és on Hello vol posicionar-se com l'empresa d'emmagatzematge descentralitzat més important del món. L'startup vol crear un ecosistema d'aplicacions, xarxes i infraestructures comparable al de Google, però de manera descentralitzada. "En comptes de guardar la informació en aquesta gran caixa, farem que es guardi en milers de microcaixetes". Aquestes "caixetes" serien els centenars de milers de dispositius mòbils que hi ha al món i actuarien com a microservidors, segons explica Pintado. El santcugatenc remarca que aquesta estructura seria més resistent a atacs cibernètics i proporcionaria una major privacitat i autonomia als usuaris.

L'objectiu: el públic de masses

"La primera empresa que aconsegueixi transmetre el concepte de Web3 al públic tradicional serà la que s'estabilitzi en aquest panorama, com Google va fer amb la Web2". Aquest és el principal objectiu de Pintado, que es marca un horitzó d'usuaris a finals de 2024: 10 milions. L'ambició del santcugatenc no acaba aquí. "L'objectiu és créixer el més ràpid possible, tant en facturació com en usuaris. D'aquí tres anys volem arribar a valdre 1.000 milions d'euros".



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.