La síndica adverteix l'Ajuntament que 'la manca de resposta genera desafecció i desconfiança'

Helena López Macho va realitzar l'any passat 337 actuacions, un 3% més que el 2022


  • Comparteix:

La síndica de greuges de Sant Cugat, Helena López Macho, amb l'alcalde, Josep Maria Vallès, i el tinent d'alcaldia Bernat Picornell / Foto: Cugat Mèdia

La síndica de greuges de Sant Cugat, Helena López Macho, amb l'alcalde, Josep Maria Vallès, i el tinent d'alcaldia Bernat Picornell / Foto: Cugat Mèdia

Toc d'atenció de la síndica de greuges de Sant Cugat, Helena López Macho, a l'Ajuntament. 'La manca de resposta genera desafecció i desconfiança', ha dit tot criticant una 'falta de transparència' i situacions de 'silenci administratiu'. Tot plegat ho ha expressat aquest dilluns en un ple extraordinari, on ha presentat l'informe de la sindicatura de 2023. Durant l'any passat, va dur a terme 337 actuacions, de les quals 219 van ser queixes (incloses les d'ofici) i 118 assessoraments a la ciutadania. Aquesta xifra representa un increment del 3% respecte a 2022.

ESCOLTA-HO


CONSULTA AQUÍ L'INFORME DE 2023 DE LA SÍNDICA DE GREUGES

López Macho considera que la falta de respostes, a la qual lamenta que s'enfronta la ciutadania però també la institució que lidera, "no només reflecteix una ineficiència" en els procediments, sinó que també "vulnera els drets fonamentals dels ciutadans". Capgirar aquesta situació, ha apuntat la síndica, "és essencial per mantenir la confiança de la ciutadania en les institucions".

Els grups municipals han posat en valor la tasca de la sindicatura i han posat deures a l'executiu perquè millori els procediments de transparència i els canals de comunicació amb la ciutadania.

Cada cop més actuacions

De fet, el creixement d'actuacions de la sindicatura de greuges es manté des de 2021. Llavors va registrar 245 actuacions, i el 2022 van ser 326. Per districtes, la majoria d'actuacions per queixes se centren al centre de Sant Cugat; el 10%, a Valldoreix; el 9%, a la Floresta; i el 8% a les Planes. De les 219 queixes rebudes l'any passat, 95 van quedar no admeses. Els motius principals d'aquest desistiment són, apunta la síndica, "no haver iniciat o esgotat la via administrativa" o quan recomana "no continuar amb el procediment per no acreditar-se vulneració dels drets de les persones".

De totes les actuacions, vuit van ser d'ofici. Així, ha reclamat millores en el manteniment de l'entorn urbà a la Floresta i per garantir l'accessibilitat a les instal·lacions esportives municipals. També ha proposat que el títol de mobilitat T16 s'integri en la zona 1.

Per temàtica, les qüestions que més ha abordat la síndica estan relacionades amb les llicències urbanístiques, la qualitat urbana, la seguretat ciutadana i les polítiques socials.




Helena López Macho

Aquest és un problema que no només reflecteix una ineficiència en els nostres procediments, sinó que a més vulnera els drets fonamentals dels ciutadans. El dret a rebre una resposta en termini i adequada és essencial per mantenir la confiança de la ciutadania en les institucions.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.