El Servei Local de Teleassistència atén cada cop més persones a Sant Cugat

La previsió del SLT és tancar l'any amb unes 2.800 persones ateses


  • Comparteix:

Imatge d'arxiu de gent gran als carrers de Sant Cugat / Foto: Guillem Babitsch (Cugat Mèdia)

Imatge d'arxiu de gent gran als carrers de Sant Cugat / Foto: Guillem Babitsch (Cugat Mèdia)

El nombre de persones que es beneficien del Servei Local de Teleassistència creix any rere any. Entre gener i abril, s'ha donat servei a 2.505 persones en 2.135 llars; la previsió és tancar l'any amb unes 2.800 persones ateses. L'any passat, es van atendre 2.658; el 2022, 2.452; i el 2021, 2.398. Un creixement sostingut que respon a una demanda mensual d'unes 50 sol·licituds d'assistència. Tot plegat són dades facilitades per l'Ajuntament a Cugat Mèdia.




Un servei fruit de la col·laboració entre la Diputació i els municipis

El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona i els municipis ha arribat als 110.000 usuaris en actiu. Un matrimoni de 82 i 79 anys d'Esplugues de Llobregat (Baix Llobregat) ha estat el que ha assolit aquesta xifra. El 30 d'abril del 2023 hi havia 102.249 usuaris, per tant l'increment s'ha situat per sobre dels 600 de mitjana mensual en els darrers 12 mesos.

Actualment aquest és el servei social amb major cobertura a la província, ja que gairebé el 14% de la població major de 65 anys i més d'un 36% dels majors de 80 anys el té. La Diputació de Barcelona presta el servei en col·laboració amb els municipis de la província de Barcelona, excepte a la capital catalana.

El sistema de col·laboració estableix una aportació dels municipis del 53% del cost del servei, mentre que l'organisme provincial finança el 47% restant.

El 2023 el servei va fer gairebé 1,5 milions de trucades i es van atendre prop de 750.000. D'aquestes, la meitat van ser per comunicar informació rellevant, més del 35% per aspectes tècnics de funcionament del servei i un 15% per demanar ajuda, destacant les emergències sanitàries i les converses per soledat.

De forma complementària, s'ofereixen dispositius de seguretat per prevenir riscos a la llar i sobre la salut de la persona com detectors de foc i fum o caigudes. També hi ha protocols específics per detectar la sospita de maltractaments, conductes suïcides, caigudes recurrents o deteriorament cognitiu.

D'altra banda, durant l'any passat es van fer més de 125.000 visites domiciliàries, tant de valoració de la persona com de seguiment i resolució d'incidències tècniques. De fet, el servei compta amb 42 unitats mòbils distribuïdes pel territori que atenen emergències socials i donen suport als serveis d'emergències sanitàries o cossos de seguretat.

Amb l'objectiu de continuar digitalitzant el servei, la Diputació rebrà 6,9 milions d'euros a finals de l'any que ve a càrrec del fons Next Generation per fer diverses actuacions. Entre aquestes, ampliar la substitució dels terminals analògics fins al 60% i sensoritzar 900 llars amb el projecte 'Tot en un sensor'. També s'adquiriran un miler de tauletes per a usuaris que encara no en tinguin.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.