Pel que fa les dades del 2005, l'OMIC ha atès 3.031 ciutadans, un 30% més de sol·licituds d'informació respecte el 2004. D'aquestes, 2.345 són consultes, mentre que les 686 restants són reclamacions. D'aquestes reclamacions, gairebé el 70% se solucionen mitjançant la mediació de l'OMIC, mentre que el 22% es resolen per l'arbitratge d'organismes oficials.
L'alcalde de Sant Cugat ha assegurat que l'increment d'usuaris de l'OMIC significa que és un servei de qualitat en consonància a les actuals necessitats de consum. Recoder també ha avançat que les instal·lacions de l'OMIC es traslladaran al carrer Vallès a principis d'abril.
Lluís Recoder
Considerem que hem de millorar el servei. Per aquest motiu, traslladem les instal·lacions i contractem personal.
Un 30% dels serveis que ofereix l'organisme està relacionat amb Internet i telefonia. L'electricitat i el gas comporten un 11% de les consultes i reclamacions, mentre que la compra i lloguer d'habitatges arriben al 5%.
La tècnica responsable de l'OMIC, Mercè Àlvarez, ha subratllat l'increment de consultes i reclamacions relacionades amb la telefonia i Internet.
Mercè Àlvarez
El serveis de telefonia i Internet concentren el 30% de les consultes. La majoria acaben sent reclamacions.
En l'actualitat, l'OMIC té un conveni de col·laboració amb el Servei de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona. A més, el Col·legi d'Advocats de Terrassa ofereix un servei d'assessoria judicial als usuaris de l'organisme municipal.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.