Opinió

Logotips en temps de Coronavirus

Ficció o realitat. Adaptació oportunista o valenta


  • Comparteix:

miquel.angel.lopez.colillas

Miquel Àngel López Colillas


Publicat: el 31/març
Opinió| Columnes
PDF |

El confinament i el temps 'lliure' tancats entre quatre parets no només desperta la creativitat de les persones per dissenys per lluitar contra el COVID-19, sinó que també fa que a les ments més inquietes se'ls acudeixin coses com modificar els logos més coneguts per donar-los un toc temàtic relacionat amb la notícia més actual i universal del moment que ens uneix a tota la humanitat: el Coronavirus.

Aquest és el cas del dissenyador Jure Tovrljan, que ha decidit aportar una mica d'humor davant aquesta situació mitjançant el disseny amb aquesta sèrie de re-disseny de logotips molt coneguts.
Logotips adaptats pel dissenyador Jure Tovrljan
Logotips adaptats pel dissenyador Jure Tovrljan / Fotos: Jure Tovrljan

Aquestes imatges corresponen al imaginari del dissenyador eslovè, però les següents, no.
La multinacional espanyola actualitza la seva identitat corporativa per reforçar el missatge de mantenir la distància de separació entre les persones, una de les mesures de prevenció per frenar l'expansió de l'Covid-19. Per això, Telefónica augmenta la distància de les lletres del seu logotip, tal com anuncia a través del seu perfil oficial de Twitter sota el missatge: 'Encara que hàgim d'estar distanciats, seguim connectats'.
Logotip Telefònica
Logotip Telefònica

També McDonald 's canvia el seu logo per lluitar contra el coronavirus Ha canviat el seu logo i la seva acció com a resposta en comunicació amb el consumidor, enmig de la pandèmia que es viu per coronavirus. Ho anuncien al seu canal de Facebook.
Logotip McDonald's
Logotip McDonald's

També l'equip de baseball nortamericà Boston Red Sox també ho comunica a través de twitter a tots els seus seguidors.
Logotip Red Sox
Logotip Red Sox

Al mateix temps la companyia a internet 'Mercado Libre' invoca a canviar de costums. Una iniciativa molt ben rebuda pels seus clients.
Logotip 'Mercado Libre'
Logotip 'Mercado Libre'

Ja s'han vist les primeres tanques publicitàries amb el nou logotip temporal de Coca-cola. El gegant nord-americà dona un pas endavant i demostra la fortalesa que té la seva marca. Segur que ja molts ho heu vist.
Logotip Coca-cola
Logotip Coca-cola

Estic segur que cada dia que passi i ens mantinguin en estat d’alerta, aniran sortint moltes més iniciatives de compromís i solidaritat amb els ciutadans del món. Les marques que se senten fortes prenen aquests tipus d’iniciatives i aprofiten aquest moment per posar-se al costat dels seus seguidors. Tu també ho pots fer. Aprofita cada moment per posar en valor la teva marca. Aguanteu, quedeu-vos a casa.



Comenta-ho a Facebook

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.