BikeVidrera: un túnel ciclable a Collserola


  • Comparteix:

francesc.duch

Francesc Duch

Regidor d'Habitatge i Participació (ERC)


Publicat: el 30/gener
Opinió
Més Columnes de l'autor
PDF

Les ciutats que avancen ho fan de la mà de la seva gent i pensant sempre en el present i el futur, posant les bases de les pròximes dècades i anticipant-se als reptes que sorgiran a mitjà i llarg termini. Tot això amb la vista posada en un objectiu: garantir i millorar el benestar col·lectiu.

En els últims anys, des d'Esquerra Republicana hem subratllat la importància de tenir aquesta visió perquè Sant Cugat no visqui d'inèrcies, sinó a través d'una escolta constant per aplicar polítiques innovadores i modernes que garanteixin la cohesió social i la qualitat de vida dels nostres veïns i veïnes.

En aquest sentit, durant els darrers anys hem fet una aposta important per impulsar una mobilitat més sostenible i saludable, basada en les persones, els vehicles no contaminants i l'augment de les xarxes ciclables. Tanmateix, sabem que aquesta feina no està enllestida ni molt menys. Completar la xarxa de carrils bici requereix també enllestir la connexió amb altres municipis i els districtes, com els trams de la carretera de Rubí i entre Valldoreix i la Floresta que s'estan duent a terme precisament ara.

Però un altre dels reptes ingents que tenim és la connexió de Barcelona amb el Vallès, amb Sant Cugat com a porta d'entrada, a través d'una via ciclable de poc pendent i tan recta com sigui possible. Aquesta és l'essència del projecte de la plataforma BikeVidrera, que proposa aprofitar la galeria de serveis del Túnel de Vallvidrera; un projecte que permetria reduir el temps de connexió entre Barcelona i Sant Cugat, passant dels 45 minuts actuals a 14, concretament entre els barris de Sarrià i les Planes. El departament de Territori de la Generalitat ha agafat aquesta proposta i ha encarregat un estudi tècnic per avaluar-ne la viabilitat, les conclusions del qual es podrien saber en qüestió de setmanes.

De fet, els túnels ciclables són una eina cada vegada més estesa per les ciutats europees perquè són infraestructures que afavoreixen la nova mobilitat, la seguretat dels usuaris i la interconnexió amb altres fórmules de transport. En definitiva, representen un element clau de les ciutats saludables.

Són un exemple del que comentàvem al principi: posar les bases del futur i dels nous estàndards de qualitat de vida.

FRANCESC DUCH és regidor d'Habitatge i Participació (ERC)



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.