Les principals actuacions ferroviàries que reclama la cambra a l'àrea metropolitana són el túnel d'Horta (260 milions d'euros) i les prolongacions dels FGC a Sabadell (375 milions d'euros) i Terrassa (350 milions d'euros). El responsable d'infraestructures de la Cambra de Comerç Barcelona, Antoni Ubach, ha lamentat que aquestes obres tenen un cost 'ridícul' pel benefici que en traurien els ciutadans i l'economia del país.
Ubach ha afirmat que el servei de FGC al Vallès es troba 'al límit'.
Antoni Ubach
Aquesta connexió ferroviària hauria de connectar la plaça de Catalunya amb l'altra línia. Que hi hagués dues línies que connectessin amb el Vallès.
L'ens cameral ha apostat també pel desdoblament dels Túnels de Vallvidrera i la construcció del Quart Cinturó.
Una altra infraestructura important per a la Cambra de Comerç de Barcelona és el Corredor Mediterrani ferroviari. L'ens alerta que hi ha un 'fals triomfalisme' de pensar que el 2015 aquest transport ferroviari estarà resolt, i refermen el seu compromís per continuar treballant a llarg termini fins assolir una plataforma de doble via exclusiva per a mercaderies i compatible amb l'ample europeu.
Aquesta associació afirma que Catalunya disposa dels recursos econòmics suficients per afrontar aquestes infraestructures sempre que l'Estat espanyol compleixi amb el compromís de la Disposició Addicional Tercera de l'Estatut.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.