ERC aposta per un transport públic al nivell d'una ciutat de 100.000 habitants

L'alcaldable republicana, Mireia Ingla, insisteix a continuar treballant acompanyada de la Generalitat per millorar la connectivitat ferroviària


  • Comparteix:

L'alcaldable d'ERC, Mireia Ingla, amb el conseller de Territori, Juli Fernández, i el número 2 a la llista d'ERC, Bernat Picornell / Foto: Cugat Mèdia

L'alcaldable d'ERC, Mireia Ingla, amb el conseller de Territori, Juli Fernández, i el número 2 a la llista d'ERC, Bernat Picornell / Foto: Cugat Mèdia

ERC ha posat èmfasi aquest dijous al matí en la necessitat d'oferir a Sant Cugat un transport públic 'en condicions que doni resposta a la nova mobilitat de les persones'. Així ho ha dit l'alcaldable de la formació, Mireia Ingla, davant l'estació de FGC de Volpelleres, acompanyada del conseller de Territori i Sostenibilitat, el també republicà, Juli Fernández. Ingla ha dit que continuaran reclamant els intercanviadors ferroviaris entre FGC i Rodalies, tant a Volpelleres com a l'Hospital General. Aquestes propostes, de fet, que ja estan a la taula del Ministeri, del qual esperen resposta. Els republicans aposten perquè aquesta millora vagi acompanyada d'un augment de la freqüència en la línia R8, un punt que 'no està ben resolt', ha admès Fernández.

El conseller ha aprofitat la visita a Sant Cugat per reclamar més competències en matèria ferroviària per gestionar Rodalies perquè considera que, més enllà dels futurs intercanviadors entre les estacions de Volpelleres i Hospital General amb l'R8, si no s'augmenta la freqüència de pas de combois per a passatgers no es donarà un servei real a la ciutadania. "Fins ara no hi ha resposta favorable en aquest sentit, però la nostra voluntat és assumir tota la responsabilitat per donar solucions", ha dit Fernández.

L'alcaldable d'ERC, Mireia Ingla, aposta per continuar treballant conjuntament amb administracions supramunicipals com la Generalitat per millorar la xarxa de transport públic de la ciutat en la "necessitat de fer Sant Cugat més sostenible". "Em preocupa que a partir del 28 de maig no continuem avançant en aquest sentit, perquè és evident que aquesta ciutat té reptes pendents un cop arribin aquests 100.000 habitants i, per tant, necessita aquests serveis públics d'infraestructures que estiguin a l'altura del que la gent es mereix", ha afegit Ingla.

Com a exemple d'aquesta bona sintonia amb el govern català, Ingla ha parlat de la millora de la connectivitat entre Sant Cugat i Rubí, de la "dignificació del parc empresarial de Can Sant Joan" i del futur barri de Ca n'Ametller.




Juli Fernández

Tenim algunes línies com és la R8, que és la que passa per aquí, on tenir compartides mercaderies i trens de passatgers no està ben resolt i el que necessita és més freqüència. La Generalitat, en aquest sentit, tenim competències en horaris i tarificació i el que plantegem a l'operador és que en aquesta línia hi ha d'haver més freqüències. Fins ara no hi ha resposta favorable en aquest sentit, però la nostra voluntat és assumir tota la responsabilitat per donar solucions.

Mireia Ingla

El futur passa per garantir aquesta qualitat de vida que passa per tenir un transport públic en condicions que doni resposta perquè sabem que és imprescindible aquesta nova mobilitat i aquesta necessitat de fer la ciutat molt més sostenible, doncs a mi sí que em preocupa que a partir del 28 de maig no continuem avançant en aquest sentit, perquè és evident que aquesta ciutat té reptes pendents un cop arribin aquests 100.000 (habitants) i, per tant, necessita aquests serveis públics d'infraestructures que estiguin a l'alçada del que la gent es mereix.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.