Toc d'atenció de la Síndica a la manca de resposta de l'Ajuntament

En el seu informe anual, alerta que cal sempre una resposta expressa i dins els terminis


  • Comparteix:

La Síndica de Greuges de Sant Cugat, Helena López Macho, posa el focus en la manca de resposta per part de les administracions locals a les queixes dels veïns. Segons el seu informe anual, que ha presentat aquest dilluns davant el plenari, aquesta és una de les principals preocupacions que li ha fet arribar la ciutadania, així com el retard en la resposta. Una pràctica que la mateixa sindicatura ha patit i davant la qual la seva responsable adverteix: 'Cal una resposta expressa i dins els terminis'. Durant el 2022, la Sindicatura de Greuges de Sant Cugat ha efectuat un total de 326 actuacions, de les quals 216 són queixes i 110 assessoraments.

ESCOLTA-HO

Això suposa un increment del 2,84% respecte a l'any anterior. La majoria provenen del nucli urbà, amb el 59% del total. De les 216 queixes, 133 han estat admeses i s'ha obert un expedient.

Principalment, ha concretat la Síndica, fan referència a aspectes d'urbanisme com l'endarreriment en la concessió de llicències d'obres, a la mobilitat i al manteniment de la ciutat, però la gran majoria traslladen a la institució la manca o retard en la resposta per part de l'administració. De fet, les actuacions de la Síndica han generat 213 documents de petició d'informació, ja que en alguns dels casos ha estat necessari més d'un requeriment de resposta o ampliació de la informació.

"La manca de resposta o el retard en la resposta al ciutadà, i també a la Síndica en moltes ocasions, ocasiona desconfiança en la ciutadania i també la percepció que la sindicatura no aconsegueix garantir els seus drets", exposa l'informe de la sindicatura, qui al plenari ha incidit en què "no és acceptable el silenci administratiu".

Una visió compartida pels grups municipals i per l'equip de govern, que ha rebut l'informe amb el compromís de "donar resposta" i desencallar els temes pendents, ha dit l'alcalde, Josep Maria Vallès, així com de fomentar una administració més àgil. En aquest sentit, el tinent d'alcaldia de Relacions Institucionals, Bon Govern i Ciutat Digital, Jordi Puigneró, ha avançat que es faran millores a la seu de la sindicatura i en l'àmbit digital.

De fet, una de les qüestions que ha expressat López és la voluntat de continuar treballant per donar a conèixer i apropar la institució. Del total d'actuacions, 170 s'han iniciat presencialment, 41 per correu electrònic, 51 per telèfon, 57 via web i set d'ofici.


Helena López Macho

Independent de l'àmbit, el motiu principal és la manca de resposta. L'administració és lenta i no respecta els terminis. Aquest retard també el pateix la sindicatura.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.