El ple responsabilitza l'Estat espanyol de la pujada tarifària de l'ATM


  • Comparteix:

L'estació dels Ferrocarrils de al Generaltat de Sant Cugat

L'estació dels Ferrocarrils de al Generaltat de Sant Cugat

El ple municipal ha donat suport a una moció presentada per ICV-EUiA de rebuig a l'increment de tarifes de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM). El text ha incorporat dues esmenes de CiU on s'acusa l'Estat de ser el culpable d'aquest augment. El Partit Popular ha estat l'única formació que s'hi ha abstingut.

Segons el text, es fa necessari un gir radical de l'ATM en la seva estratègia tarifària i una aposta clara pels abonaments amb que apostin per la fidelització d’usuaris i promoguin el transport públic com la millor la millor aposta per la mobilitat sostenible, segura i equitativa.

En aquest sentit, la moció proposa a l’ATM que s'estudiï la creació d'una targeta anual T-ANY de preu reduït, vàlida per a les 6 zones tarifàries de l'ATM. El pagament d'aquesta targeta es podria domiciliar bancàriament, i per evitar robatoris i danys materials, es podria recollir mensualment en les màquines expenedores de bitllets prèvia identificació amb una contrasenya.

També es demana a l'ATM la creació d’un descompte per als menors de 25 anys i oferir-los una targeta anual de transport, T-JOVE-ANY a preu també reduït, tenint en compte la situació de precarització de la gent jove, vàlida per a totes les zones tarifàries.

Les esmenes de CiU han fet que el text subratlli que la pujada del preu dels bitllets es deu a la reducció de les aportacions que fa l'Estat espanyol. Jordi Puigneró és el tinent d'alcalde de Mobilitat.

Jordi Puigneró

En els darrers dos anys l'aportació que havia de fer l'estat ha baixat un 43%. Ara la Generalitat i els usuaris del transport públic han de posar aquests diners.





Tot i així el PSC ha lamentat que CiU hagi barrejat en aquesta moció el tema de l'espoli fiscal amb la reducció de les aportacions de l'Estat. CiU, PSC, ICV i la CUP han donat suport al text que mostra el rebuig a la pujada dels preus dels bitllets del transport públic mentre que els populars s'hi han abstingut.



  • Comparteix:

COMENTARIS

Els acords aprovats són:PRIMER.- Primer: Manifestar el desacord per l’increment de les tarifes del transport metropolita per l’any 2012 que ha aprovat el Consell d’Administració de l’ATM. SEGON.- Proposar a l’ATM que s'estudiï la creació d'una targeta anual T-ANY de preu reduit, vàlida per a les 6 zones tarifàries de l'ATM. El pagament d'aquesta targeta es podria domiciliar bancàriament, i per evitar robatoris i danys materials, es podria recollir mensualment en les màquines expenedores de bitllets prèvia identificació amb una contrasenya. TERCER.- Proposar a l’ATM la creació d’un descompte per als menors de 25 anys i oferir-los una targeta anual de transport, T-JOVE-ANY a preu també reduït i just tenint en compte la situació de precarització de la gent jove, vàlida per a totes les zones tarifàries. Atès que es fa necessari un gir radical de l'ATM en la seva estratègia tarifària i una aposta clara pels abonaments amb que apostin per la fidelització d’usuaris i promoguin el transport públic com la millor la millor aposta per la mobilitat sostenible, segura i equitativa. QUART.- Instar al Govern de la Generalitat i a l’ATM que impulsi la tecnologia dels títols de transport amb validació sense contacte a la regió metropolitana de Barcelona, com s’ha fet al Camp de Tarragona, a l’àrea de Lleida i a l’àrea de Girona, que permeti més flexibilitat a l’hora de tarifar el transport públic, que faciliti l’accés de les persones i que faci possible la implantació de títols multiviatge més adaptats a les necessites dels usuaris. CINQUÈ.- Instar a fer efectiva la integració tarifària del conjunt dels sistemes de transport públic urbans i interurbans de Catalunya abans que s’acabi l’exercici del 2013, com a objectiu del nou Pla de foment del transport públic de Catalunya. SISÉ.- Demanar al Govern de la Generalitat que presenti al Parlament de Catalunya el Projecte de llei del finançament del transport públic de Catalunya, al mes aviat possible, amb el màxim consens parlamentari i amb la participació del Consell Català de la Mobilitat SETÉ.- Apostar per a que la Generalitat negocii amb el Govern de l’Estat la previsió de les aportacions anuals ordinàries per a contribuir als costos d’explotació del sistema de transport públic a Catalunya, de conformitat amb els criteris de suficiència i proporcionalitat amb relació al finançament, pels mateixos conceptes, d’altres àmbits territorials de l’Estat, tenint en compte el retorn econòmic i social de totes les infraestructures de transport. VUITÉ.- Que es defineixi, dins exercici del 2012, i en el marc del nou Pla de foment del transport públic de Catalunya, un nou model de tarifació del transport públic que impulsi la demanda, mantingui i ampliï el servei de línies de transport col·lectiu, permeti una utilització més flexible del sistema i contribueixi solidàriament a la viabilitat econòmica de tota la xarxa, de manera que s’aconsegueixi un abaratiment dels preus i un tracte preferent per a les persones que es desplacen diàriament per raons de feina o d’estudi. CINQUÈ.- Donar trasllat d’aquests acords a l’ATM, a l’AMB, als grups parlamentaris, a l’Associació per la promoció del Transport Públic, i als sindicats de treballadors i treballadores.

Ferran Villaseñor. Enviat el 20/mar/12


OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.