Experts donen a conèixer les diferències d'aprenentatge al Teatre-Auditori


Temes relacionats

Sant Cugat, escenari d'una jornada internacional de trastorns en l'aprenentatge (18/jun/14)


  • Comparteix:

Cartell de la jornada / Foto: Ajuntament de Sant Cugat

Cartell de la jornada / Foto: Ajuntament de Sant Cugat

Experts internacionals dels sectors de l'educació, la salut i la psicologia exposen aquest dimarts les seves experiències en l'àmbit de les diferències d'aprenentatge en una jornada al Teatre-Auditori. L'acte s'allargarà tot el dia i comptarà amb ponents de prestigi com el president de l'Associació Internacional de Dislèxia, Eric Tridas, i la doctora Elsa Cárdenas, que amb el seu mètode ha ajudat 270.000 nens a Texas.

La 1a Jornada Internacional sobre Diferències d'Aprenentatge pretén divulgar metodologies, protocols de diagnosi i tractaments a través de conferències amb diversos experts. La trobada, organitzada per l'Ajuntament, s'adreça a professionals de l'educació i la salut i a les famílies.

La regidora d'Educació, Esther Salat, ha remarcat que la 1a Jornada Internacional sobre Diferències d'Aprenentatge és part de l'aposta municipal per millorar l'experiència educativa i, sobretot, ajudar professionals i pares amb experiències innovadores.

Esther Salat

El nostre objectiu és sensibilitzar sobre les diferències en aprenentatge i compartir les bones pràctiques arreu del món.


La jornada arrencarà a les nou del matí i inclourà ponències sobre l'ensenyament de la lectura, l'avaluació i el tractament de problemes d'aprenentatge i la identificació precoç d'infants en risc, entre d'altres temàtiques. L'esdeveniment clourà a dos quarts de sis de la tarda amb una xerrada sobre noves tecnologies i les diferències d'aprenentatge.

Els trastorns específics en l'aprenentatge són disfuncions cerebrals en àrees específiques de rendiment cognitiu, el resultat de la qual comporta una gran dificultat per a la persona amb relació a altres habilitats. Aquestes diferències d'aprenentatge afecten, segons els experts, entre el 5 i el 15% dels estudiants i són els factors que més incideixen en el fracàs escolar. Els casos més comuns són la dislèxia i el Trastorn de Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDAH).



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.