L'Ajuntament vol que Sorea actu´ d'ofici en els casos on s'hagi produ´t 'una facturaciˇ inapropiada'

La concessionÓria del servei d'aigua a Sant Cugat farÓ un mostreig per analitzar les queixes rebudes de les factures emeses durant l'estat d'alarma


Temes relacionats

Sorea revisarÓ cas per cas les reclamacions per les facturacions fetes durant l'estat d'alarma ( 2/set/20)


  • Comparteix:

Ve´ns de Sant Cugat s'han trobat factures d'aigua que no s'ajusten a la realitat / Foto: Cugat MŔdia

Ve´ns de Sant Cugat s'han trobat factures d'aigua que no s'ajusten a la realitat / Foto: Cugat MŔdia

L'Ajuntament de Sant Cugat ha demanat a la concessionÓria del servei municipal d'aigua, Sorea, que retorni als usuaris els diners facturats de mÚs durant l'estat d'alarma. L'alcaldessa, Mireia Ingla, i el primer tinent d'alcaldia, Pere Soler, s'han reunit amb la companyia, que s'ha compromŔs a elaborar un estudi al respecte d'aquestes alteracions. Des del govern han reclamat a Sorea que s'actu´ d'ofici en els casos on s'evidenci´ 'una facturaciˇ inapropiada'.

En un comunicat, l'alcaldessa subratlla la necessitat de 'garantir els drets dels usuaris de la ciutat i que, en cas que hi hagi hagut un greuge, puguin cobrar els diners que van abonar de mÚs'. Sorea i l'Ajuntament es tornaran a reunir properament per posar sobre la taula el resultat de l'anÓlisi i per decidir els segŘents passos.

Facturacions que 'no s'han ajustat' a la realitat
La companyia ha explicat que durant l'estat d'alarma no es podien realitzar lectures dels comptadors i, per tant, van realitzar lectures estimades tenint com a referŔncia el mateix perÝode de 2019. Sorea reconeix que amb aquesta operaciˇ s'han produ´t casos on l'estimaciˇ 'no s'ha ajustat', tot i que subratlla que 'la majoria' sÝ que han estat properes a la realitat.

Aquest dimecres la concessionÓria emetia un comunicat on es comprometria a revisar les reclamacions en un perÝode de 10 dies des que es faci la presentaciˇ per part de l'usuari. Sorea indicava que les comprovacions no es poden realitzar automÓticament i que, per tant, les revisions s'han de fer 'de forma personalitzada' perquŔ 'cada cas individual tÚ sup˛sits diferents'. Si finalment es detecta un error, 's'ajustarÓ la facturaciˇ i es repartirÓ el consum real proporcionalment entre els perÝodes afectats'.

Aquells usuaris que considerin que hi ha irregularitats en les factures poden solĚlicitar una revisiˇ per internet o fent una trucada als telŔfons de consulta i cita prŔvia (93 495 35 40 o 900 405 070).



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notÝcia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

AvÝs important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opiniˇ expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o ilĚlegal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancelĚlar el dret de publicaciˇ als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.