La Policia Local de Sant Cugat disposarà d'una app per connectar directament amb la ciutadania

L'eina podria incloure un "botó del pànic" per avisar el cos policial en cas d'emergència


  • Comparteix:

La Policia Local de Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia - Lluís Llebot

La Policia Local de Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia - Lluís Llebot

La ciutadania de Sant Cugat disposarà d'una nova via de comunicació amb la Policia Local. Serà una app que servirà perquè el cos de seguretat pugui transmetre informació útil al veïnat, però també perquè els ciutadans puguin demanar i obtenir informació. Ho ha explicat a Cugat Mèdia el regidor de Seguretat Ciutadana, Francesc Carol, que ha explicat que properament s'obrirà el procés de licitació per posar en marxa aquest servei, que podria oferir, entre d'altres funcionalitats, un 'botó del pànic' que, via geolocalització, serviria per emetre un avís d'emergència als agents. Per evitar trolls i bromistes, caldrà registrar-se per descarregar-se l'app, que es posarà en marxa durant l'any que ve.

Amb aquest projecte, l'equip de govern vol "ordenar" la informació en matèria de seguretat que actualment circula per canals com Whatsapp o xarxes socials com Twitter. Carol ha subratllat que aquests dos espais de comunicació es van posar en marxa durant el mandat anterior. Tot i reconèixer el valor que siguin espais on el veïnat pren iniciativa, el regidor lamenta que sovint pot haver-hi desorde. En el cas dels grups de Whatsapp, Carol creu que "el problema és que quan passa un fet delictiu i es comunica, la informació es multiplica per 10". Això, segueix el republicà, pot acabar a Twitter, on algun troll pot piular una informació incorrecta o exagerada.

Quant a l'ús de Twitter i també d'Instagram -on el compte de la Policia Local està desactivat-, Carol creu que s'ha de replantejar, ja que sovint es repeteix informació que ja apareix als canals de l'Ajuntament. A més, el regidor ha reflexionat sobre l'ambient de la xarxa dels 280 caràcters: "Twitter és el lloc dels trolls, de comptes falsos de manera políticament intencionada, que contamina la informació", ha criticat. Confia que amb una aplicació mòbil es contribuiria a ordenar la informació.

La posada en marxa de l'app va en la mateixa línia que la reactivació del telèfon 092 per establir una línia directa entre ciutadans i agents. El govern també preveu que les funcionalitats d'aquesta eina es puguin ampliar. Per exemple, podria incorporar informació sobre gossos perduts amb la ciutat.


Francesc Carol

L'app, així com el 092, són eines que permeten un contacte més directe amb la Policia Local.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.