De Figueres a Tortosa passant per Sant Cugat i sense baixar del tren

El lobi femVallès proposa a la Generalitat una línia regional de Renfe que vagi de punta a punta de Catalunya sense passar per Barcelona


  • Comparteix:

Mapa de la proposta de femVallès de fer un regional que vagi directe de Figueres a Tortosa passant per Sant Cugat / Foto: femVallès

Mapa de la proposta de femVallès de fer un regional que vagi directe de Figueres a Tortosa passant per Sant Cugat / Foto: femVallès

Actualment, no es pot anar de l'Alt Empordà fins a les Terres de l'Ebre en tren sense haver de fer transbord en alguna estació, i això és el que proposa canviar l'associació femVallès, el lobi de les infraestructures. Asseguren que sense haver de fer cap obra, amb les vies actuals de Rodalies, Regionals i Alta Velocitat, la Generalitat -que té les competències del servei de Renfe- podria posar en marxa una nova línia que anés des de Figueres fins a Tortosa sense necessitat de baixar del vagó. Aquesta línia passaria pel Vallès i no faria parada a Barcelona, i en la qual Sant Cugat tindria un paper clau. Des de femVallès comptem amb els dos intercanviadors projectats a Hospital General i a Volpelleres entre els FGC i l'R8 per fer més útil aquesta línia nova.

La idea de femVallès, però, és articular aquesta línia Regional nova sobre vies d'alta velocitat, però això encara no és possible del tot. En canvi, sí que es podria fer ja, afirma Manel Larrosa, urbanista i membre de femVallès, amb les vies d'Adif actuals per on ara circulen Rodalies i Regionals, i les d'alta velocitat de la zona nord. Larrosa recorda que malgrat el traspàs de competències de Renfe que reclama la Generalitat no és complet, amb la part que sí que té traspassat el Govern català ho podria dur a terme.

Mapa del bypass a Barcelona pel Vallès

Mapa del bypass a Barcelona pel Vallès / Foto: femVallès

L'objectiu és potenciar l'anomenat corredor prelitoral, que està ben resolt amb l'AP7 per a la circulació de vehicles, però és quasi inexistent per al transport públic. "Us imagineu una AP7 amb només un carril per Sant Cugat? Doncs això és el que passa amb les vies de tren per aquesta zona", explicava Larrosa en una entrevista a Cugat Mèdia la setmana passada.

Des de femVallès consideren bàsic que Barcelona entengui que el corredor prelitoral és molt important també per a la capital catalana: "És la columna vertebral del país".


Manel Llarrosa

Aquest corredor prelitoral és la columna vertebral i també és d'interès de Barcelona que funcioni. Aquests dos intercanviadors són la solució més simple perquè són molt econòmics de fer, 1,5 milions d'euros per estació tirant llarg



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.