Els ciutadans no comunitaris sense permís de residència permanent i que portin més de dos anys aquí s'han de reempadronar


  • Comparteix:

La renovació de dades és una demanda de l'INE i es pot fer a les oficines d'atenció ciuradana de l'Ajuntament i dels districtes

La renovació de dades és una demanda de l'INE i es pot fer a les oficines d'atenció ciuradana de l'Ajuntament i dels districtes

Els ciutadans no comunitaris sense permís de residència permanent i que portin dos anys o més registrats a Sant Cugat han de renovar les dades del padró municipal abans de l'1 de desembre. En cas contrari, se'ls donarà de baixa del registre. Així ho està comunicant aquests dies l'Ajuntament, en resposta a una demanda de l'Instituto Nacional de Estadística (INE)

L'objectiu d'aquesta mesura, engegada per l'INE, és actualitzar i depurar les dades dels padrons municipals pel que fa a les persones procedents de països no comunitaris que no tinguin permís de residència permanent i que portin dos o més anys al municipi. D'aquesta manera, es vol detectar si aquests ciutadans continuen vivint al municipi o si hi ha hagut mobilitat, tal i com explica el tinent d'alcalde de Polítiques Socials, Toni Ramon.

Toni Ramon

El que sol·liciten és que els ciutadans no comunitaris sense residència permanent que portin dos o més anys al municipi, facin un reempadronament, per així veure si continuen vivint al municipi o hi ha hagut mobilitat


Per tal d'informar les persones que es trobin en aquesta situació dels tràmits necessaris que han de seguir, l'Ajuntament ja els ha enviat una carta personalitzada. Toni Ramon ha afegit però que també s'han previst altres accions com una campanya informativa a través de cartells i tríptics.

Toni Ramon

Hem començat a treballar enviant una carta a totes les persones que estiguin en aquesta situació però també encetarem una difusió a través de cartells i tríptics explicant la necessitat que es tornin a empadronar


Per fer aquesta renovació de l'alta del padró municipal, les persones afectades han de presentar un document acreditatiu com per exemple el passaport i omplir un imprès que se'ls facilitarà a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament, a l'EMD de Valldoreix i a les oficines descentralitzades dels districtes.

En cas que els afectats no sol·licitin la renovació, se'ls donarà de baixa. Si volen tornar-se a donar d'alta un cop expirat el termini, ho podran fer aportant la documentació necessària.

Cal remarcar que aquesta normativa de l'INE s'anirà repetint cada dos anys. Per aquest motiu, el consistori estudia mitjans per anar informant els afectats, com les cartes personalitzades i els cartells però també la informació a través de locutoris, espais de trobada o associacions d'immigrants, entre d'altres.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.