El servei d'assessorament econòmic de l'Ajuntament triplica les atencions durant la Covid-19

472 usuaris han estat atesos per aquest servei, que ha assessorat tant empreses com treballadors


Temes relacionats

L'Ajuntament engega un servei per a empreses perquè participin en licitacions públiques amb garanties d'èxit ( 4/jun/20)

Sant Cugat suma dos nous serveis d'assessorament a empreses per encarar el desconfinament ( 8/mai/20)

Sant Cugat posa en marxa un servei de suport a la digitalització del comerç local ( 4/mai/20)


  • Comparteix:

Sant Cugat Feina ha tingut una alta demanda d'assessorament / Font: Cugat Mèdia

Sant Cugat Feina ha tingut una alta demanda d'assessorament / Font: Cugat Mèdia

L'Ajuntament, a través de l'Oficina d'Atenció a l'Empresa (OAE), ha atès 472 usuaris, tant empreses com treballadors, durant la crisi del coronavirus Són el triple d'atencions respecte al mateix període de 2019. Les consultes per la pèrdua de feina per la crisi de Covid-19, l'arribada dels ERTO, la tramitació d'ajudes econòmiques a empreses o la digitalització dels comerços són les consultes més freqüents dels usuaris. La tinenta d'alcaldia de Promoció Econòmica, Ocupació, Empresa i Comerç, Elena Vila, ressalta que caldrà valorar els nous serveis que s'han creat des de l'OAE arran del coronavirus i veure si es mantenen en funció de la demanda existent.

Més d'una cinquantena de consultes setmanals ha rebut l'OAE des de l'inici de l'estat d'alarma, fet que ha situat aquest servei d'assessorament com un dels seus topalls històrics d'atenció. Durant aquest mateix període de 2019 una desena d'usuaris de manera setmanal fan ús d'aquest servei.

De les 472 atencions rebudes durant aquests gairebé tres mesos de pandèmia, els serveis que han tingut major acollida han estat el de suport a la digitalització del comerç amb una setantena d'usuaris i el de tramitació d'ajudes econòmiques amb 117 empreses que n'han fet ús.

La pèrdua de feina per part dels treballadors o ser acollits per un ERTO ha fet que 102 persones consultessin a l'OAE per dubtes relacionats en aquest àmbit. La tinenta d'alcaldia de Promoció Econòmica, Ocupació, Empresa i Comerç, Elena Vila, ressalta que cal reactivar la ciutat amb totes les eines i recursos que tenim al nostre abast.

Un dels primers serveis que es van implementar va ser el de tramitacions d'ERTO, però que ja ha desaparegut, perquè ja no es produeixen a la nostra ciutat.

Elena Vila

Ha estat una feina molt intensa i hem estat al costat del teixit econòmic.



Comenta-ho a Facebook

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.