Les propostes en mobilitat dels 15 candidats a l'alcaldia de Sant Cugat

L'ús del vehicle privat, el reforç del transport públic i la Zona de Baixes Emissions són alguns punts de debat en aquesta matèria


  • Comparteix:

L'anella verda / Foto: Cugat Mèdia

L'anella verda / Foto: Cugat Mèdia

Cugat Mèdia ha demanat a tots els candidats que resumissin en un minut les seves propostes en sis temes de campanya diferents. Un d'aquests punts és la mobilitat, que en el darrer Observatori Sociològic de Sant Cugat es va alçar com la matèria que més preocupa a la ciutadania. Els tres candidats dels partits que actualment formen l'equip de govern defensen les mesures impulsades durant el mandat i continuen defensant l'aposta pel transport públic i la bicicleta per reduir l'ús del vehicle privat. Junts proposa actualitzar el pla de mobilitat i el PDeCAT i el FNC defensen afegir noves sortides i entrades a la C-16 per crear una mobilitat més fluida. Cs i Vox plantegen eliminar la Zona de Baixes Emissions.


MIRA ELS VÍDEOS AMB LES PROPOSTES DELS 15 PARTITS SOBRE MUNICIPALITZACIONS

ERC-Acord Municipal (AM)

Foto: Cugat Mèdia
"La mobilitat és clau i ha de ser compatible amb tenir una ciutat saludable i amb una bona qualitat de l'aire. Jo sempre parlo de nova mobilitat. Hem d'afrontar els reptes que tenim avui amb el canvi climàtic, amb la sequera i amb una nova manera de moure's per la ciutat. Cal apostar pel transport públic, la millora de la línia del bus urbà, més freqüències, replantejament de les línies per fer-lo molt més eficient i també el sistema dels pàrquings dissuasius que ens permeten treure aquells vehicles que més contaminen del centre de la ciutat. No podem inundar la ciutat de vehicles en una ciutat que en aquests 23 anys ha doblat el nombre de vehicles privats. Però, d'altra banda, també hem de posar-li fàcil a aquelles persones que es desplacen en vehicle privat perquè en aquesta ciutat el necessites sí o sí. Per tant, la mobilitat ha de ser compatible sempre amb aquesta ciutat de qualitat de vida, de benestar i de qualitat de l'aire.

Junts per Sant Cugat-Compromís Municipal (CM)

Foto: Cugat Mèdia
"La mobilitat és el principal problema dels santcugatencs, segons ens diu la mateixa enquesta que fa l'ajuntament que fa cada sis mesos. Això vol dir que a la gent li preocupa el trànsit, l'aparcament, el transport públic, els carrils bici, les voreres... I és normal, perquè al final tots caminem o tots anem en cotxe, conduint o bé d'acompanyant, o anem amb bicicleta. Per tant, cal actualitzar el pla de mobilitat que es va fer en el seu dia. A més, un pla de mobilitat pensat per a una ciutat de 100.000 o més habitants. I això vol dir fer-ho molt bé, amb una visió pactada amb tots els agents de la ciutat i amb una visió també experta. Una mobilitat no es pot fer en dos dies, s'ha de fer molt bé. Això vol dir també pensar en aparcaments. Hem perdut l'aparcament del CAP de la mina, estem treballant per recuperar-lo. Això vol dir estudiar quins són els millors espais pensant en els ciclistes i en els vehicles privats, i fer una mobilitat el màxim sostenible possible".

Partit Demòcrata Europeu Català-Units per Sant Cugat-Ara Pacte Local (PDeCAT-UxSC-ARA PL)

Foto: Cugat Mèdia
"Considerem que Sant Cugat avui dia és un caos. S'han de buscar alternatives circulatòries. Nosaltres no volem penalitzar el cotxe privat. Volem que cadascú decideixi lliurement quin és el mitjà de transport més adient en cada situació. Però sí que creiem i apostem pel transport públic. Apostem també per fer un bitllet agrupat amb un preu simbòlic pels Ferrocarrils de la Generalitat entre les vuit estacions que tenim al municipi. I després també batallarem per aconseguir noves entrades i sortides a la C-16 per justament crear una mobilitat més fluida".

PSC-Candidatura de Progrés (CP)

Foto: Cugat Mèdia
"Sense dubte l'aposta per la mobilitat sostenible ha estat una de les cireretes d'aquest govern. Molts dels carrils bici plantejats han estat un èxit. Hem aconseguit connectar la ciutat amb els barris. Una aposta decidida per dotar de seguretat als ciclistes. L'anella verda i la Zona de Baixes Emissions en són un exemple en aquest sentit. Cal també millorar el nostre transport urbà. Un transport urbà que ha de ser sostenible de la mà de l'Àrea Metropolitana. També hem canviat la gran majoria de la flota de serveis municipals, de la flota mòbil, a través de la substitució dels vehicles de brigada, policia, protecció civil, els cotxes de serveis o agents de civisme per vehicles sostenibles. Hem de continuar en aquesta línia. Crec que hem posat les bases per aquest proper mandat".

Ciudadanos-Partido de la Ciudadanía (Cs)

Foto: Cugat Mèdia
"Des de Cs creiem que s'ha començat la casa per la teulada. No és necessària una Zona de Baixes Emissions quan tots sabem que és fonamental tenir abans un transport públic. La població que està per sobre dels 65 anys (un 15-16%) de la nostra ciutat no utilitza ni les bicicletes ni els patinets. Hauríem de consolidar més el transport públic abans de prohibir l'accés al centre on estan els principals comerços i les principals entitats bancàries. Estem evitant que gent de la perifèria, de barris com les Planes o inclús del propi centre accedeixi a aquests serveis donat que la zona de baixes emissions ho evita. Abans de posar traves hem de posar unes infraestructures que siguin suficients per millorar aquest problema de mobilitat que s'ha detectat com un dels principals problemes de la ciutat.

CUP-Alternativa Municipalista (CUP-AMUNT)

Foto: Cugat Mèdia
"La mobilitat és una qüestió cabdal a la nostra ciutat. Estem massa acostumats a fer servir el cotxe per tot, penso que això ho hem d'anar canviant i amb urgència. Tenim un problema greu de trànsit amb relació al cotxe i hem de fer tot el possible per canviar hàbits i promoure desplaçaments a peu, en bicicleta, en patinet, en vehicles alternatius al cotxe. Això també ha d'anar de la mà de la millora del transport públic urbà, d'incorporar noves opcions com fórmules de transport a demanda i, per tant, anar generant alternatives que facin que moure'ns i desplaçar-nos per la ciutat sigui possible sense la necessitat de fer servir el cotxe".

Vox

Foto: Cugat Mèdia
"En mobilitat, Vox Sant Cugat acabarà i eliminarà la Zona de Baixes Emissions. Posarem en marxa un pla de mobilitat urbà per pacificar la circulació, per acabar amb el caos circulatori provocat per totes les mesures del consistori. L'adequarem al nombre actual d'habitants i preveient el seu futur increment. Exigirem l'eliminació del peatge del túnel de Vallvidrera, reformarem i ampliarem la xarxa pública de transports per arribar a tots aquells punts on no arriba correctament, millorant la seva freqüència i amb un servei de qualitat a l'altura de Sant Cugat".

Sant Cugat En Comú Podem-Confluència (SCECP-C)

Foto: Cugat Mèdia
"La mobilitat és un dels grans reptes de futur per a la nostra ciutat i, de fet, pel nostre país. El futur passa pel desplaçament amb bicicleta, passa pel desplaçament amb transport públic, passa per tenir unes ciutats que siguin caminables i passejables i, per tant, que el cotxe deixi de ser el rei. Creiem que la xarxa de bus és prioritària i que ens cal una nova xarxa de bus que sigui segurament amb menys línies, amb menys parades, però amb molta més freqüència i que l'usuari pugui entendre quina línia va a cada lloc i que, en menys de 15 minuts, pugui esperar un bus a la seva parada i, d'aquesta manera, podrem plantejar una alternativa real al cotxe i al desplaçament privat que a la nostra ciutat no és que suposi la majoria desplaçaments, però si suposa la majoria de l'espai públic ocupat".

Partit Popular (PP)

Foto: Cugat Mèdia
"Sant Cugat necessita unes polítiques de mobilitat diferents de les que s'estan aplicant fins ara. Està bé tenir carrils bici, però els carrils bici s'han de posar a llocs on no impedeixin la circulació dels cotxes. La circulació dels cotxes a vegades és necessària i hem de poder-la facilitar. Al centre tenim un eix transversal a la ciutat que només té un carril ara mateix. Abans tenia dos carrils i això impedeix el pas, per exemple, d'ambulàncies. Per tant, tot això s'ha de repensar. Hem de cuidar la mobilitat i hem d'acabar amb els embussos a primera hora del matí en diferents punts de la ciutat. Hi ha alternatives i s'han de posar en marxa".

Convergents (CNV)

Foto: Cugat Mèdia
"Els ciutadans de Sant Cugat tenen una preocupació que a mi em consta perquè he fet enquestes. El caos de la mobilitat l'hem de solucionar. Crec que hem de potenciar el transport públic elèctric, sobretot per connexions entre Sant Cugat i els districtes i connexions entre els dos vallesos. Això seria fonamental. Hem de potenciar el cotxe elèctric però també tenint carregadors a l'abast de la ciutadania. Hem d'avaluar el carril bici, perquè hi ha artèries de Sant Cugat que eren de dos carrils per a cotxes que ara només n'hi ha un. És necessari tant carril bici? Hem fet un estudi de quantes bicicletes passen per hora? Crec que en mobilitat tenim una tasca pendent i també hem de fer les aportacions necessàries perquè les persones amb mobilitat reduïda es puguin traslladar".

Front Nacional de Catalunya (FNC)

Foto: Cugat Mèdia
"El primer que s'ha de fer és centrar-se en la mobilitat perquè és un problema greu que té Sant Cugat. Una cosa que s'ha de fer és una sortida a la C-16 a l'altura de Mira-sol i Valldoreix perquè la C-16 sigui una ronda més de Sant Cugat. Així evitaríem el col·lapse aquest continuat a les rotondes aquestes de la Repsol. Una altra cosa important també és repensar l'anella verda. Hem de veure quina necessitat tenen les bicicletes i aplicar-les, no com s'ha fet fins ara, que s'han fet uns carrils bici, que estàs allà conduint i passa una bicicleta cada 20 minuts. Això, òbviament, s'ha de repensar. També farem un bus elèctric amb una app als barris, perquè siguin una ciutat a mida feta pels contribuents. En definitiva, és un tema molt delicat, que s'ha de millorar molt i que això s'ha de fer amb una taula de mobilitat".

Independents Sant Cugat-Independents de Catalunya (ISC-IDC)

Foto: Cugat Mèdia
"La mobilitat és el problema que la ciutadania de Sant Cugat detecta com més transcendental. Quant a la mobilitat tenim factors externs que fan que l'increment del desplaçament a través de vehicles privats estigui en augment. Nosaltres proposem que es pugui reduir aquesta mobilitat, fomentant l'ús del transport públic. Però al mateix moment hem d'afavorir a tots els residents de Sant Cugat que no visquin al centre alternatives econòmiques i eficients perquè puguin utilitzar o deixar el cotxe en punts de la ciutat que no afectin bàsicament a la contaminació del centre".

Iniciativa Municipal de Persones Unides Lliures i Solidàriament (IMPULS)

Foto: Cugat Mèdia
"La població de Sant Cugat està creixent i amb aquesta població creix l'augment de trànsit, l'augment de vehicles que circulen per la ciutat. S'ha de treballar molt, s'hauria d'estudiar, s'hauria de posar a la taula algun projecte que promocionés altres usos de transport. Sí que és cert que s'han fet molts carrils bici, a vegades és discutible el projecte dels carrils bici, que a vegades entren per aquí i surten per allà i no sabem ben bé, però sí que és cert que és molt bo que s'aposti per la circulació més sostenible. Des d'Impuls volem també desencallar el tram Vallès. El tram Vallès és aquest tram que uniria Rubí fins a Sant Cugat Est, ens portarien fins i tot a Cerdanyola".

PACMA

Foto: Cugat Mèdia
"En mobilitat hem arribat a un moment insostenible del creixement del parc automotriu urbà i per això hem de potenciar el bus urbà, que està infrautilitzat, infravalorat i que pot arribar a ser un excel·lent servei. Un servei que veritablement resolgui els problemes de la població de Sant Cugat, amb les rutes adequades, el temps d'espera adequats perquè la gent no hagi d'esperar una hora o mitja hora per un bus i la seguretat que pugui arribar al lloc de llançadora perquè més gent pugui utilitzar el transport públic i deixar la dependència que tenim del cotxe".

Valents

Foto: Cugat Mèdia
"El consistori d'esquerres ens ha imposat una mobilitat restringida per a un tipus de vehicles sense fer una proposta alternativa. Realment no tenim un pla d'autobusos encara, fa quatre anys que l'esperem i nosaltres diem que això ens pertoca juntament amb l'AMB. Per tant, fins que no s'arribi a l'acord l'AMB per aquest pla d'autobusos, hem de prendre mesures. El que no podem fer és fer carrer i bici, restringir la circulació i no prendre cap mesura alternativa perquè realment el ciutadà s'empipa amb raó. Nosaltres el que proposem és reduir la circulació de l'últim quilòmetre, és a dir, de la venda en línia, per no crear més embussos encara. Fer pàrquings realment tot al voltant de Sant Cugat perquè la gent arribi a Sant Cugat des dels altres barris i deixi el cotxe individual. I, evidentment, fer un carril bici que sigui molt segur i homogènic perquè tenim un carrer i bici realment caòtic".



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.