Carta a CatSalut


  • Comparteix:

Amics, amigues, El dia 30 d'abril de 2013 en el Consell de Serveis Socials de l'ajuntament de Sant Cugat vaig exposar els problemes de les llistes d'espera en especialitats i proves diagnòstiques . El director del sector sanitari del Vallès, Dr. Joan Parellada, present en el consell, es va mostrar disposat a mantenir una reunió per tal de donar resposta a les qüestions plantejades. Finalment em va adreçar a Araceli González de CatSalut per tal de continuar el contacte.

El 27 de maig vaig adreçar la carta que adjunto a A. González exposant amb més detall el que havia plantejat en el consell. El 31 de maig vaig rebre una comunicació de la Direcció d'Atenció al Ciutadà, en resposta a un correu meu de confirmació d'haver rebut la carta, i em van respondre : "Estem valorant tota la informació" i que en breu se'ns convocaria.

Avui dia 16 de juliol i no havent rebut cap notícia de CatSalut la FAVC de Sant Cugat i l'Assemblea de Drets Socials, hem decidit fer pública la carta i enviar-la als mitjans de comunicació, entitats de Sant Cugat, grups municipals, alcaldessa , regidor de sanitat...perquè en tinguin coneixement:

'A l'atenció del Departament d'Atenció al Client de la Regió Sanitària de Barcelona i a la Sra. Araceli González,

El dia 30 d'abril en el Consell Municipal de Serveis Socials i Sanitaris vàrem plantejar la nostra preocupació pel temps d'espera en algunes especialitats, tant les que estan ubicades als CAP com les que ho estan a l'Hospital Mútua de Terrassa .

El Dr. Parellada, present en el consell, em va adreçar a vostè perquè respongués a la petició que jo li feia.
Cal dir que les informacions que li transmetem les hem recollides de comentaris o queixes dels propis usuaris de la sanitat pública. Per ser més entenedors les hem agrupat en sis apartats.

1. Metges de capaçalera. No hem advertit més que el cas de dues metgesses del CAP Valldoreix i un del CAP La Mina que sobrepassessin els deu dies d'espera. Les anomenades visites espontànies, creiem, que han contribuit a que l'atenció fos immediata quan el pacient la demanava.

2. La situació ens sembla més preocupant quan rebem dades de les especialitats que tenen lloc a un dels tres Caps de Sant Cugat o a Rubí. Coneixem el bon criteri dels metges quan recomanen la visita com a urgent o preferent. No obstant l'espera, encara que sigui en una dolència no greu, ens sembla excessiva. El temps d'espera pot arribar als sis mesos en algunes especialitats.

Difícilment el pacient ho accepta. Alguns exemples:

- Neurologia.
- Salut mental, tant per a adults com infantil.
- Neumologia.
- Rehabilitació.

3. Més greu ens sembla quan ens trobem amb un temps d'espera superior als sis mesos en operacions quirúrgiques. Hem consultat les dades que CatSalut dóna de la Regió Sanitària de Barcelona i no coincideixen, ni de bon tros, amb les que nosaltres hem recollit. Possiblement es deu a la manera de calcular una llista d'espera. CatSalut ho calcula a partir de la data en que es lliura al pacient el document d'indicació d'intervenció quirúrgica. És evident que entre la primera visita i la decisió del metge d'intervenir poden passar setmanes i en algun cas mesos.

És el cas de les següents intervencions:

- Artroscòpies.
- Cataractes.
- Pròtesis de genoll i maluc.

4. Situació semblant l'advertim a les proves diagnòstiques:

- Colonoscòpies.
- Ressonàncies magnètiques.
- Endoscòpies esófago-gàstriques.

5. Sabem que Sant Cugat disposa de dues ambulàncies de dia i una de nit per a una població de 80.000 habitants. Això és el que estableix el contracte amb l'empresa que va guanyar el concurs? Una d'elles, pensem, que hauria d'estar medicalitzada

6 . Ens han arribat notícies que els Caps Valldoreix i Can Matas romandran tancats durant el mes d'agost tal com es va succeir el darrer any. Es mantindrà aquest any aquest tancament? S'ha calculat els pacients que estarien obligats a desplaçar-se al CAP La Mina i s'ha tingut en compte la dificultat que això suposa en persones d'edat avançada o amb dificultats de mobilitat?

I finalment li voldriem expressar que la nostra intenció no és altra que millorar un servei públic, com la sanitat, que té molt bona acceptació a la població de Sant Cugat. Però al mateix temps volem exercir un dret que ens està reconegut de conèixer les llistes d'espera així com rebre informació sobre les prestacions i els serveis.

Estem segurs que la informació que ens pugui donar servirà per millorar la relació que ha de tenir l'usuari amb els responsables de CatSalut.

Rebi una cordial salutació.

Josep Ma. Angel. Secretari de FAV Sant Cugat i membre de la comissió de sanitat de l'Assemblea de Drets Socials

Sant Cugat a 27 de maig 2013'

Volem també fer esment que tal com recullen els propis documents elaborats per CatSalut tenim dret a rebre informació general sobre les prestacions i serveis i també, més en concret ,sobre les llistes d'espera.

Sant Cugat a 16 de juliol de 2013.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.