Un 70% de les infraestructures de la comarca que han de donar servei a Sant Cugat no tenen projecte definitiu


Temes relacionats

L'estudi informatiu del TramVallès ha d'incloure la connexió amb Sant Cugat, segons la plataforma (22/feb/10)

Sant Cugat Empresarial alerta que el projecte de Tramvallès que licitarà la Generalitat 'ignora' Sant Cugat (12/feb/10)

Recoder: 'La prolongació de la línia Tibidabo és tant o més important que el túnel d'Horta' ( 5/feb/10)

La Generalitat engega el procés per construir el túnel d'Horta ferroviari ( 2/feb/10)

El CAR i l'estació de Volpelleres, principals inversions dels pressupostos de la Generalitat a Sant Cugat ( 7/nov/09)

Sant Cugat torna a demanar la prolongació ferroviària de la línia de Tibidabo (22/set/09)

La Generalitat contempla una estació del TGV a l'Hospital General en el Pla Territorial Metropolità de Barcelona (18/set/09)

El Pla Territorial Metropolità es decanta pel Túnel d'Horta ferroviari amb parada a Cerdanyola (22/mai/09)

El pas del TGV pel Vallès amb parada a Sant Cugat, principal prioritat de la Cambra per la comarca (16/mar/09)

El corredor vallesà del TGV, a l'esborrany del Pacte Nacional d'Infraestructures (30/des/08)

L'Ajuntament presentarà al·legacions a la nova via interpolar entre Papiol i Sant Cugat (23/jul/08)

La Cambra de Terrassa demana el pas del TGV de passatgers pel Vallès al Llibre Blanc per a les Infraestructures de l'EURAM ( 5/mai/08)

La Generalitat encarrega un projecte pel tram de Vial Interpolar al pas per Sant Cugat (10/des/07)


  • Comparteix:

Cinc dels vuit projectes que no tenen estudi són ferroviaris

Cinc dels vuit projectes que no tenen estudi són ferroviaris

Vuit de les 11 infraestructures projectades a la comarca que han de donar servei a Sant Cugat no tenen projecte definitiu, segons un estudi de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa. El document evidencia que més de la meitat d'aquests projectes que no tenen horitzó fan referència a infraestructures ferroviàries.

L'informe de la Cambra conclou que més d'un 72% de les infraestructures projectades a la comarca que tindrien impacte directe sobre la nostra ciutat no compten amb estudi informatiu per part de la Generalitat o l'executiu espanyol que determini el seu impacte ni planifiqui la seva execució. Tot i això, sí que consten en els plans de l'administració.

És el cas del tram de Sant Cugat a Sant Celoni del vial interpolar, l'autovia que ha de creuar el Vallès des de Molins de Rei a Sant Celoni per connectar les principals poblacions de la comarca. La Generalitat, però, sí que ha elaborat l'estudi del tram del vial entre Molins i la nostra ciutat, que està a l'espera de la redacció del projecte constructiu.

L'estudi informatiu del desdoblament dels túnels de Vallvidrera s'està redactant, i tampoc existeix el del Túnel d'Horta viari, una infraestructura que s'ha descartat i que ja està fora de planificació, com recorda la Cambra.

Pel que fa a les infraestructures ferroviàries, l'estudi constata que la nova línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) Barcelona - Terrassa pel túnel d'Horta no compta tampoc amb estudi informatiu, tot i que la Generalitat ha anunciat que aquest mes licitarà els documents pertinents. La nova infraestructura unirà Barcelona i el Vallès a través d'un nou túnel a Collserola. El govern encara no ha decidit si l'entrada vallesana de la línia serà per Cerdanyola o per Sant Cugat.

El perllongament de la línia d'Avinguda Tibidabo de FGC fins a la nostra ciutat, una demanda reiterada de l'equip de govern municipal, també es troba en estat 'immadur', segons la cambra, així com el ramal i l'estació del TGV al Vallès, que podria tenir parada a Sant Cugat.

Els projectes de l'intercanviador de Renfe de l'Hospital General - Rubí i del Tramvallès tampoc estan planificats en un estudi. La Generalitat licitarà el document d'una part d'aquesta última infraestructura, tot i que en aquest primer tram s'exclou la connexió amb la nostra ciutat.

Les infraestructures ferroviàries en execució que detalla la investigació de la cambra són dues. D'una banda, la nova estació de FGC a Volpelleres, prevista per finals d'any, però que serà una realitat abans l'estiu que ve, segons Política Territorial. L'altra infraestructura en marxa és l'adaptació a ample europeu de les vies de Renfe del tram de Castellbisbal a Mollet, que passa per l'estació de Coll Favà.

La Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa ha fet l'estudi centrant-se en les 25 infraestructures que afecten el Vallès Occidental. En l'àmbit comarcal, un 64% dels projectes no tenen encara estudi informatiu. D'aquests, un 76% corresponen al ministeri de Foment de l'Estat espanyol i un 24% al govern de la Generalitat.



Comenta-ho a Facebook

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.